«κλείνει εκ νέου το επάγγελμα της μεταφοράς καυ-σίμων έως το 2020, καθώς διατηρεί τα προκλητικά προνόμια για μια μειοψηφία 700-800 βυτιοφορέων ΔΧ, ικανοποιώντας συγκεκριμένα κομματικά συμφέροντα της ΝΔ και λειτουργώντας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος».

Πόλεμος στον χώρο των μεταφορέων Δημόσιας Χρήσης ξέσπασε χτες με αφορμή τροπολογία, με έντονο ρουσφετολογικό άρωμα, που κατέθεσε την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Μ. Βορίδης: με τη ρύθμιση αυτή, το επάγγελμα των βυτιοφορέων Δημόσιας Χρήσης παραμένει σε καθεστώς «επιλεκτικής προστασίας» για διάστημα άλλων οκτώ χρόνων!
Οπως καταγγέλλουν οι ιδιοκτήτες των άλλων φορτηγών ΔΧ, το υπουργείο Μεταφορών «κλείνει εκ νέου το επάγγελμα της μεταφοράς καυ-σίμων έως το 2020, καθώς διατηρεί τα προκλητικά προνόμια για μια μειοψηφία 700-800 βυτιοφορέων ΔΧ, ικανοποιώντας συγκεκριμένα κομματικά συμφέροντα της ΝΔ και λειτουργώντας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος».
Η Ομοσπονδία των Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ) ζητεί την άμεση παρέμβαση του Πρωθυπουργού Λουκά Παπαδήμου, των πολιτικών κομμάτων, αλλά και της ίδιας της Βουλής, «προκειμένου να πάψει αυτό το θέατρο του παραλόγου».Συγκεκριμένα, βάσει της τροπολογίας που κατέθεσε ο κ. Βορίδης, «οι άδειες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία μέχρι την έναρξη ισχύος του Νό-μου 3887/2010» (πρόκειται για τον Νόμο Ρέππα που ρυθμίζει το άνοιγμα του επαγγέλματος του μεταφο-ρέα), δηλαδή μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2010, «δεν μπορούν να μετατραπούν σε άδειες βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου μέχρι τη λήξη της με-ταβατικής περιόδου που ορίζεται η 27η Ιανουαρίου 2020».
Ο συγκεκριμένος περιορισμός δεν ισχύει για τις άδειες φορτηγών ΔΧ που τίθενται σε κυκλοφορία στο όνομα μεταφορικών επιχειρήσεων που λειτουργούν, σύμφωνα με τον Νό-μο 3887/2010 και διαθέτουν άδεια οδικών μεταφορών. Οπως εξηγούν οι μεταφορείς, ενώ με βάση τον νόμο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος προβλεπόταν ότι μια άδεια μεμονωμένου ιδιώτη μεταφορέα ΔΧ θα μπορούσε να μετατραπεί σε άδεια βυτιοφόρου ΔΧ (εξομοίωση όλων των αδειών ΔΧ), τώρα αυτό δεν θα μπορεί να γίνει μέχρι το 2020! Αντίθετα, θα είναι μετατρέψιμες μόνο οι άδειες των φορτηγών ΔΧ που ανήκουν σε εταιρείες.Από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών υποστηριζόταν χτες ότι «με τη συγκεκριμένη τροπολογία δεν προστατεύονται οι βυτιοφο-ρείς, καθώς οποιοσδήποτε μεταφορέας το επιθυμεί θα μπορεί να ζητήσει να εκδοθεί καινούργια άδεια μεταφοράς καυσίμων».
«Τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά» αντιτείνει ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης, ο οποίος επιμένει ότι «στόχος της τροπολογίας είναι να προστατευθούν οι περίπου 700-800 ιδιοκτήτες αδειών ΔΧ μεταφοράς υγρών καυσίμων, από όσους συναδέλφους των εθνικών και διεθνών μεταφορών θα επιχειρούσαν να μπουν στον χώρο των βυτιοφόρων, χρησιμοποιώντας τις άδειες που ήδη διαθέτουν».Σύμφωνα με τον κ. Κενανίδη, με βάση την τροπολογία του κ. Βορίδη, ένας απλός μεταφορέας για να πά-ρει πλέον μια νέα άδεια μεταφορέα υγρών καυσίμων, πέραν του παραβόλου των 1.500 ευρώ που απαιτείται για την απόκτηση της άδειας, θα πρέπει να καταβάλει ως οικονομική εγγύηση και το ποσό των 15.000 ευρώ. Ακόμα και οι εταιρείες – λέει ο κ. Κενανίδης – θα το σκεφτούν να εισέλθουν στον χώρο των υγρών καυσίμων, παρά το γεγονός ότι η σχετική εγγύηση είναι μικρότερη και ανέρχεται στο ποσό των 9.000 ευρώ. Οι εταιρείες – προσθέτει – θα πρέπει να αποκτήσουν πρόσθετες αποθήκες, χώρους στάθμευσης κ.λπ. και γενικότερα να κάνουν επιπλέον επενδύσεις.Η ΟΦΑΕ σε χθεσινή της ανακοίνωση κάνει λόγο για «φωτογραφική διάταξη», η οποία αποτελεί «πληρωμή επιταγής που έχει ως εκδότη συ-γκεκριμένα στελέχη του κόμματος της ΝΔ από τον τομέα Μεταφορών και συντεχνιών που πρόσκεινται στο συγκεκριμένο κόμμα».
TA NEA (Κώστας Ντελέζος)