28ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία την ερχόμενη Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 11, 12 και 13 Νοεμβρίου διοργανώνει το 28ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας με τίτλο «Μαθηματική Μοντελοποίηση: ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ στις ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ την TΕΧΝΟΛΟΓΙΑ και την ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ». Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, στο Μαθηματικό Τμήμα της Πανεπιστημιούπολης Ζωγράφου.
Σ’ αυτό το Συνέδριο εισηγητής και ομιλητής είναι ο Στέλιος Αμπράζης, Πρόεδρος του Παραρτήματος Ν. Τρικάλων της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. Η εργασία που θα παρουσιάσει έχει τίτλο: «Σχέση Συναισθηματικού και Γνωστικού Τομέα Μαθητών Γυμνασίου». Η εκπόνηση αυτής της ερευνητικής εργασίας έγινε σε συνεργασία με τον Καθηγητή Πανεπιστημίου Αθανάσιο Γαγάτση, Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του Πανεπιστημίου Κύπρου και τη Διδάκτωρ Ελένη Δεληγιάννη, Σύμβουλο Μαθηματικών.
Ακόμη θα παρουσιαστεί η εργασία «Θεώρημα BOLZANO: μια Διδακτική Προσέγγιση στη Βάση της Αλληλεπίδρασης των Μαθηματικών και του Προγραμματισμού» του Σχολικού Συμβούλου Μαθηματικών Δημητρίου Ντρίζου και των Σαράφη Ιωάννη, Πέρδο Αθανασίου, Δουκάκη Σπύρου.
Τα μαθηματικά, πέραν της αυτοδύναμης ανάπτυξής τους, μπορούν να θεωρηθούν και ως η γλώσσα τοποθέτησης προβλημάτων χωρίς ασάφειες αλλά με ακρίβεια.
Μαθηματική μοντελοποίηση είναι η τέχνη της μετάφρασης προβλημάτων από μια περιοχή εφαρμογών σε μαθηματική διατύπωση, της οποίας η θεωρητική και αριθμητική ανάλυση προσφέρει ενόραση, απαντήσεις και καθοδήγηση χρήσιμες για το αρχικό πρόβλημα.
Ένα μαθηματικό μοντέλο μπορεί να πάρει πολλές μορφές συμπεριλαμβανομένων των Δυναμικών Συστημάτων, των Διαφορικών Εξισώσεων, της Θεωρίας Παιγνίων, των Στοχαστικών Διαδικασιών και άλλων. Το μοντέλο σκοπεύει να αναπαριστά τα ουσιαστικά συστατικά ενός υπαρκτού – φυσικού Συστήματος σε χρηστική μορφή. Παραφράζοντας τον Einstein θα απαιτούσαμε: Ένα καλό Μοντέλο πρέπει να είναι όσο το δυνατόν απλό, αλλά όχι απλούστερο.
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ (Θ.Ε.)
Α. Μαθηματικά Μοντέλα στις Θετικές Επιστήμες
Πληροφορική
Επιστήμες Μηχανικών
Βιολογία – Ιατρική – Νευροεπιστήμες
Οικονομία
Β. Μαθηματικά Μοντέλα στην Εκπαίδευση και τις Κοινωνικές Επιστήμες
• Στοιχειώδη Μαθηματικά Μοντέλα στην Εκπαίδευση
• Μοντέλα (Μαθηματικής) Εκπαίδευσης
• Γλωσσολογία – Ανθρωπολογία - Κοινωνιολογία
Στο 28ο Συνέδριο εκτός από τις εισηγήσεις θα διεξαχθούν συζητήσεις και ‘στρογγυλά τραπέζια’ με θέματα:
Α) Μαθηματική Μοντελοποίηση: Τρέχουσες Εξελίξεις και Προοπτικές
Β) Αναλυτικά Προγράμματα και Μαθηματικά στην Εκπαίδευση
Στο συνέδριο μπορούν να συμμετάσχουν οι Μαθηματικοί, οι φοιτητές Μαθηματικών καθώς και γενικότερα όλοι οι εκπαιδευτικοί....http://mathisi20.gr/resources/seminars/i15