«Πανικός» στις Τράπεζες των Τρικάλων για ένταξη στον «Νόμο-Κατσέλη»


Σχεδόν όλες οι τοπικές Τράπεζες, δημιούργησαν ειδικά γραφεία που δέχονται τα αιτήματα των πελατών τους για ρυθμίσεις των οφειλών τους.
Από την 1η Σεπτεμβρίου οι δανειολήπτες μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις για να υπαχθούν στο «Νόμο- Κατσέλη», προσδοκώντας ότι θα τους χαριστούν τα χρέη, όμως υπάρχει ο κίνδυνος σε περίπτωση που η αίτηση τους απορριφθεί να κληθούν να πληρώσουν με «καπέλο» τις καθυστερούμενες οφειλές καθώς τα δάνεια τους θα έχουν επιβαρυνθεί και με τόκους υπερημερίας.
Οι αιτήσεις που έχουν κατατεθεί, υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τον ερχόμενο… Φεβρουάριο στις δικαστικές αίθουσες και αφού προηγηθούν οι εξωδικαστικοί συμβιβασμοί οφειλέτη και Τράπεζας. Και αφού φτάσει στο δικαστήριο η υπόθεση, θα περάσει ακόμη ένα 6μηνο για την εκδίκαση της υπόθεσης. Δηλαδή 12 μήνες που ο δανειολήπτης δεν θα πληρώνει δόσεις.
Εκατοντάδες είναι τα δάνεια Τρικαλινών που μπήκαν στην διαδικασία της «ρύθμισης», ενώ σε όσες περιπτώσεις υπήρξε «διαγραφή», η Δ.Ο.Υ. παρακολουθεί και θα ενημερώνει την τράπεζα για τυχόν αλλαγές στα περιουσιακά του στοιχεία του δανειολήπτη και αν υπάρξουν αλλαγές υπέρ της οικονομικής κατάστασης του δανειολήπτη, η Τράπεζα έχει το δικαίωμα να ζητήσει την ανάκληση της ρύθμισης και να πληρωθεί την οφειλή.
Όλες οι τράπεζες έχουν σε ισχύ εγκυκλίους για τη ρύθμιση οφειλών της πελατείας τους, ανάλογα με την κατηγορία που ανήκουν, αν είναι συνταξιούχοι, αν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα ή άνεργοι.
Η διαδικασία για το διακανονισμό της οφειλής είναι πολύ απλή. Ο δανειολήπτης ενημερώνει την τράπεζα ότι βρίσκεται σε οικονομική αδυναμία και δεν μπορεί να πληρώσει τις δόσεις του, λόγω περιορισμού των εισοδημάτων του.
Η τράπεζα τον κατατάσσει σε κάποια κατηγορία ανάλογα του επαγγέλματος και διαβιβάζει το αίτημά του στην αρμόδια Διεύθυνση και ο πελάτης πληροφορείται αν το αίτημα του γίνεται δεκτό ή απορρίπτεται.
Σχεδόν 8 στους 10 αιτούντες μπαίνουν στην «ρύθμιση» που προβλέπει «πάγωμα» της οφειλής για 12 ή 18 μήνες, περίοδο χάριτος με πληρωμή μόνο τόκων, επιμήκυνση της διάρκειας για να μειωθεί η μηνιαία δόση και διάφορες άλλες διευκολύνσεις του δανειολήπτη.
Φυσικά οι δανειολήπτες που έχουν χρόνια σχέση με την Τράπεζα και ήταν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους πριν την οικονομική κρίση, τυχαίνουν ευνοϊκής μεταχείρισης και απορρίπτονται αιτήσεις μόνο από αυτούς που πάντα ήταν «κακοπληρωτές» και μη συνεπείς απέναντι σε οικονομικές τους υποχρεώσεις. http://www.trikalanews.gr