Βαρύ τίμημα καλείται να πληρώσει το ελληνικό Δημόσιο, καθώς μετά την παραπομπή της υπόθεσης της υποθαλάσσιας που ναυάγησε στη διαιτησία, η κοινοπραξία θα πρέπει να αποζημιωθεί για ένα έργο που δεν έγινε, με περίπου 67 εκατομμύρια ευρώ. Τα κονδύλια αυτά θα πληρώσουν οι Ελληνες φορολογούμενοι, ενώ η Θεσσαλονίκη ήδη πληρώνει ακόμη ένα... χαμένο έργο. Και να σκεφτεί κανείς ότι για ένα έργο συνολικού κόστους 472 εκατομμυρίων ευρώ, το ελληνικό δημόσιο θα πλήρωνε 90 τελικώς εφόσον ολοκληρωνόταν και τώρα αναγκάζεται να καταβάλει κάτι παραπάνω από 67, χωρίς μάλιστα να έχει σκαφτεί ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο!
Σημειώνεται πως η κοινοπραξία ζητούσε 410 εκατομμύρια ευρώ και είχε περιοριστεί η απαίτησή της στα περίπου 360 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα η οριστική αποζημίωση των 67 εκατ. ευρώ να θεωρείται ακόμη κι από ανεξάρτητους εκτιμητές «πολύ λογική τιμή και επιτυχία για το Δημόσιο». Παρότι η απόφαση είναι τελεσίδικη, η κυβέρνηση θα επιχειρήσει σε συνεννόηση με την κοινοπραξία να επιδιώξει περαιτέρω μείωση της αποζημίωσης, όπως τόνισε στον «Α» ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.
Στη διαιτησία δόθηκε σκληρή μάχη, καθώς η κοινοπραξία είχε κάθε λόγο να ζητά την αποζημίωσή της, αφού ουσιαστικά στην ακύρωση του έργου οδηγηθήκαμε λόγω της ολιγωρίας και με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρσι τέτοια εποχή η προηγούμενη κυβέρνηση επέμενε πως το έργο θα υλοποιηθεί και πέντε μέρες πριν από τις εκλογές δεν απάντησε στο σχετικό αίτημα της κοινοπραξίας (που σημειωτέον είχε ξεκινήσει μια σειρά εργασιών και είχε εγκαταστήσει στελέχη και εργοτάξιο στο λιμάνι επί περίπου δυο χρόνια), με αποτέλεσμα η τελευταία να προχωρήσει στην προσφυγή στη διαιτησία.
Τ.Τ.