Οι ειδικοί υπολογίζουν ότι μέχρι το 2050 οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις αερομεταφορές θα αγγίξουν ετησίως τα 2,4 εκ. τόνους. Δηλαδή τα αεροπλάνα θα παράγουν παγκοσμίως το 20% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Το πρόβλημα αυτό έχει επισημανθεί εδώ και χρόνια από τους ειδικούς. Έτσι όλο και περισσότερες εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών ερευνούν τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη βιομηχανία των αερομεταφορών.
Γνωστές είναι μέχρι τώρα οι έρευνες της Rolls-Royse και British Airways, αλλά και η πρώτη πτήση Boeing του ολλανδικού αερομεταφορέα KLM με βιοκαύσιμα.
Στο αεροπλάνο επέβαιναν 40 άτομα, ανάμεσά τους η Μαρία φαν Ντερ Χέβεν, υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας και ο Γιόχαν φαν ντε Γκρόντεν, επικεφαλής του Παγκόσμιου Ταμείου Αρωγής για την Άγρια Φύση (WWF). Στην πειραματική αυτή πτήση (23.11.2009) χρησιμοποιήθηκε βιομάζα μόνον στον ένα από τους τέσσερις κινητήρες και μάλιστα μόνον κατά 50%. Παρ’ όλα αυτά η πειραματική αυτή πτήση αξιολογείται ως το πρώτο, ουσιαστικό βήμα.
Μετά την πτήση ο κ. φαν ντε Γκρόντεν, επικεφαλής του WWF είχε επισημάνει ότι η ανάπτυξη βιοκαυσίμων πρέπει να γίνεται με αυστηρά οικονομικά, τεχνικά και οικολογικά κριτήρια: «Χρησιμοποιούμε ένα βιοκαύσιμο δεύτερης γενιάς, έστω και αν η χρήση του βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο και δεν έχει διασφαλίσει ακόμη άδεια κυκλοφορίας και χρήσης. Ποια τα πλεονεκτήματά του; Σε σύγκριση με την κηροζίνη εκπέμπει 80% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα! Όμως προειδοποιούμε: η παραγωγή βιοκαυσίμων δεν πρέπει να οδηγήσει στην αποψίλωση δασών ή στην υπερβολική χρήση νερού ή να θέσει σε κίνδυνο την παραγωγή τροφίμων.»http://www.deutsche-welle.de
Διαβάστε τη συνέχεια » Βιοκαύσιμα από φύκια: Η κηροζίνη του μέλλοντος;