"Black Friday" Το Ελληνικό λιανεμπόριο ποντάρει στα έσοδα


Το αμερικάνικο έθιμο, τείνει πλέον να μετατραπεί σε εμπορικό «θεσμό» στην Ελλάδα καθώς φέτος αναμένεται να συμμετάσχουν και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μιας και πέρσι οι μεγάλες αλυσίδες είδαν τα κέρδη τους να αυξάνονται. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων, και φέτος αναμένονται σημαντικές εκπτώσεις που σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να ξεπεράσουν και το 80%, καθώς η συμμετοχή των εμπόρων θα είναι πιο έντονη, γεγονός που με τη σειρά του αναμένεται να δώσει σημαντική τονωτική ένεση στην αγορά.
Κατά την ημέρα της Black Friday είθισται μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου κάνουν μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές την Παρασκευή αμέσως μετά την ημέρα των Ευχαριστιών.
Παρά το γεγονός ότι το αμερικάνικο αυτό έθιμο είχε ξεκινήσει και στην Ελλάδα πριν κάποια χρόνια, κυρίως στο χώρο της ένδυσης, μόλις πέρυσι έγινε ευρέως γνωστό.
Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό καθώς η περυσινή Black Friday, θεωρήθηκε το γεγονός της χρονιάς από την πλειοψηφία των καταστημάτων τεχνολογίας (και όχι μόνο) ενώ χαρακτηρίστηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη και από τους εμπόρους που είδαν το τζίρο τους να πολλαπλασιάζεται. Ο μεγάλος πάντως κερδισμένος ήταν ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο που τον Νοέμβριο του 2016 σημείωσε αύξηση κατά 1,8% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2015. Μάλιστα ο όγκος πωλήσεων στην κατηγορία βιβλία – χαρτικά – λοιπά είδη δώρων κ.ά. (πρόκειται για κατηγορία που περιλαμβάνει και αλυσίδες που πωλούν επίσης κινητά, υπολογιστές κ.λπ.) αυξήθηκε τον Νοέμβριο του 2016 κατά 14,8%.
Σε απόλυτα νούμερα, τα καταστήματα που συμμετείχαν στην Black Friday είδαν το τζίρο τους ακόμη και να εξαπλασιάζεται σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Μάλιστα για φέτος παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οδεύουμε σε ακόμη μεγαλύτερο ρεκόρ, καθώς το κοινό περιμένει με αγωνία τη συγκεκριμένη ημέρα.
Δεν είναι άλλωστε καθόλου τυχαίο το ότι η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας απέστειλε εγκύκλιο προς τις ομοσπονδίες και τους εμπορικούς συλλόγους μέλη της καλώντας τους να συμμετέχουν φέτος πιο μαζικά στην Black Friday.
Οι κινήσεις στην σκακίερα του λιανεμπορίου ξεκίνησαν με την Media Markt να έχει ήδη ενεργοποιήσει την σελίδα της και να ετοιμάζεται να δελεάσει τους καταναλωτές με μεγάλες προσφορές σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη. Τις επόμενες ημέρες αναμένονται οι κινήσεις και των υπολοίπων εταιρείων που με διαφημιστικά σποτ και με σελίδες στο διαδίκτυο θα ενημερώσουν το καταναλωτικό κοινό.
Black Friday 2017: Οδηγίες προς τις επιχειρήσεις από την γενική γραμματεία Εμπορίου
Οδηγίες προς τις επιχειρήσεις που θα συμμετάσχουν στη δράση "Black Friday", η οποία θα διενεργηθεί προαιρετικά από τους εμπόρους κατά την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου (24/11/2017), αλλά και προς τους καταναλωτές δημοσιοποίησε σήμερα η γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 24/11/2017.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).
Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.
Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.