Θεσσαλονίκη - Λάρισα θα καλύπτεται με 1 ώρα και 15 λεπτά



Η  Διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης μειώνεται κατά περίπου 30 λεπτά με την παράδοση του νέου τμήματος.

Συγκεκριμένα το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη αναμένεται να διανύεται σε περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά, ενώ το Αθήνα - Κατερίνη σε 3 ώρες και 30 λεπτά.
 Θεσσαλονίκη - Λάρισα θα καλύπτεται με 1 ώρα και 15 λεπτά, ενώ το Θεσσαλονίκη - Λαμία θα διανύεται σε 2 ώρες και 40 λεπτά.
Πρακτικά, με το τμήμα αυτό του ΠΑΘΕ, στο οποίο περιλαμβάνεται και η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, μήκους 6 χλμ, ολοκληρώνεται και ο αυτοκινητόδρομος Αθήνας - Θεσσαλονίκης, μήκους περίπου 550 χλμ, ένα έργο που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ΄70 και παρέμεινε ανολοκλήρωτο επί δεκαετίες.
'Η μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων έχει ολοκληρωθεί. Γίνεται μια προσπάθεια. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να έχουν τελειώσει και οι υπολειπόμενες εργασίες για να ολοκληρωθεί επιτέλους το όνειρο που είχαν οι παππούδες μας, οι γονείς μας. Και σήμερα, θα το ζήσουν εμείς και τα παιδιά μας.
Πιστεύω ότι είμαστε σε παρά πολύ καλό δρόμο και θα καταφέρουμε τέλος Μαρτίου να ολοκληρωθεί αυτό το έργο δεκαετιών για τη χώρα' όπως τονίζει ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, τονίζοντας ότι 'με την ολοκλήρωση και παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου, αποσοβήθηκε πλήρως ο κίνδυνος επιστροφής 936 εκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τη χώρα μας τα οποία αφορούν τις χρηματοδοτήσεις που είχαν δοθεί στα πλαίσια του Γ΄ ΚΠΣ και του ΕΣΠΑ. Γεγονός, που θα είχε βαρύτατες συνέπειες για την ελληνική οικονομία'.
Η αναγκαιότητα για την υπογραφή της εν λόγω συμφωνίας προέκυψε εξαιτίας των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που θα είχαν ως συνέπεια την ολοκλήρωσή του σε χρόνους πέραν του 2018 με ό,τι αυτό συνεπάγονταν για την οδική ασφάλεια των πολιτών που θα εξακολουθούσαν να κινούνται για δύο επί πλέον έτη στην σημερινή Παλαιά Εθνική Οδό Ευαγγελισμού - Σκοτίνας.
Οι 3 σήραγγες
Η συνολική πρόοδος των εργασιών στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί ανέρχεται σε ποσοστό 95,5%. Το έργο περιλαμβάνει τρεις σήραγγες. Η 'Τ1', είναι η πρώτη δίδυμη σήραγγα της κοιλάδας των Τεμπών, μήκους περίπου 2 χλμ και το συνολικό ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98,5%. Η 'Τ2', που αποτελεί τη μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων, με μήκος περίπου 6 χιλιομέτρων, έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 98%, ενώ η 'Τ3', η τρίτη δίδυμη σήραγγα, που διανοίγεται στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας, έχει μήκος σχεδόν 3 χλμ. και το ποσοστό ολοκλήρωσής της ανέρχεται στο 98%.
Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου 'Ευαγγελισμός', μήκους περίπου 2,5 χλμ. Αποτελεί την επέκταση του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου από τον κόμβο του Ευαγγελισμού προς την Κοιλάδα των Τεμπών και εκτείνεται μέχρι την είσοδο της σήραγγας 'Τ1'. Το τμήμα 'Ραψάνη' αποτελεί τμήμα ανοιχτής οδοποιίας από την έξοδο της σήραγγας 'Τ2' στον Ομόλιο έως τον κόμβο Ραψάνης, μήκους περίπου 3 χλμ. Το τμήμα αυτό θα ενωθεί με το υφιστάμενο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου (Ραψάνη - Αιγάνη) στο ύψος των διοδίων του Πυργετού. Έχουν κατασκευαστεί 6 νέες γέφυρες, η μεγαλύτερη εκ των οποίων είναι αυτή του Πηνειού ποταμού, μήκους 200 μέτρων. Η συνολική πρόοδος του έργου ανέρχεται σε 90%.


απο την