Λευκά τυριά από… λευκόχρυσο μοιράζουν κέρδη εκατομμυρίων – το success story


Θετικό αποτύπωμα άφησε το 2016 στην τυροκομική εταιρεία Ήπειρος, με τη βελτίωση της εικόνας των μεγεθών να αποδίδεται κυρίως στην εγχώρια δραστηριότητα.
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στη διοίκηση της εταιρείας «η πορεία της περσινής χρήσης κινήθηκε σε καλύτερο των προσδοκιών επίπεδο, με την εγχώρια αγορά να καταγράφει σημαντικές επιδόσεις». 
Το γεγονός αυτό μεταφράζεται σε αύξηση πωλήσεων 15,8%, οι οποίες ανήλθαν στα 40,2 εκατ. ευρώ, έναντι 34,7 εκατ. ευρώ το 2015, με ταυτόχρονη ενίσχυση του όγκου πωλήσεων κατά 18%, στα 6,5 εκατ. κιλά. Κατ’ επέκταση η εταιρεία κατάφερε να διευρύνει τη θέση της στoν τομέα, αυξάνοντας τα μερίδιά της, τα οποία υπολογίζονται ότι διαμορφώνονται σε περίπου 26% στην κατηγορία συσκευασμένα λευκά τυριά και σε περίπου 7%-9% στα χύμα.
 Αντίστοιχα, την περσινή χρήση επιτεύχθηκε περαιτέρω «χαλύβδωση» της κερδοφορίας, η οποία διαμορφώθηκε στα 2,8 εκατ. ευρώ, έναντι 2,4 εκατ. ευρώ το 2015.
 Όσον αφορά τις εκτιμήσεις της εταιρείας για την πορεία της φετινής χρονιάς, οι αρχικοί σχεδιασμοί προσβλέπουν σε ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 12%. Μειωμένη τιμή Καθοριστικό ρόλο στη συνεχιζόμενη βελτίωση που καταγράφει η δραστηριότητα στην εγχώρια αγορά φέρει ο επανασχεδιασμός της προωθητικής πολιτικής των προσφορών, με στόχευση να περιοριστούν οι προσφορές σε επιπλέον προϊόν και να διατηρηθεί συνολικά μια μειωμένη τελική τιμή στο ράφι. Η πολιτική αυτή αναμένεται να διατηρηθεί και τη φετινή χρονιά. 
Ταυτόχρονα, ο εμπλουτισμός του προϊοντικού χαρτοφυλακίου με νέους κωδικούς πέτυχε θετικής ανταπόκρισης από τους καταναλωτές εντός αλλά και εκτός συνόρων. 
Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά την εξαγωγική δραστηριότητα, η διετία 2015-2016 χαρακτηρίστηκε από τη λειτουργία και δημιουργία νέων εμπορικών θυγατρικών σε Μ. Βρετανία, Αυστραλία και ΗΠΑ. Ωστόσο, πέρυσι σημειώθηκε μια επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης των εξαγωγών, κυρίως εξαιτίας της εξάντλησης των αποθεμάτων. 
Όπως τονίζουν, όμως, οι πηγές που πρόσκεινται στη διοίκηση «το 2017 θα κερδηθεί το χαμένο έδαφος» και σε επίπεδο ξένων αγορών ενισχύοντας περαιτέρω τη δυναμική των μεγεθών της εταιρείας. 
Υπενθυμίζεται ότι η σύσταση της θυγατρικής στη Μελβούρνη προχώρησε στα τέλη του περσινού έτους και ακολουθεί το μοντέλο της βρετανικής θυγατρικής, που λειτουργεί από το 2014. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πορεία της βρετανικής εταιρείας βαίνει συνεχώς αυξανόμενη, με τις πωλήσεις να εμφανίζουν σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ενώ παρά τις πιέσεις σε επίπεδο ισοτιμίας στερλίνας ευρώ εξασφαλίζεται κερδοφόρο αποτέλεσμα. 
Στο ίδιο πλαίσιο και η αγορά της Αμερικής «πήρε» σειρά στο τέλος του 2016 με τα πρώτα δείγματα γραφής επί αμερικανικού εδάφους να αναμένονται φέτος. 
Συνολικά η Ήπειρος ΑΕΒΕ έχει παρουσία σε περίπου 18 αγορές. «Ξεκαθάρισμα» Σχολιάζοντας, τέλος, τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί στην εγχώρια αγορά τόσο στον κλάδο των γαλακτοκομικών όσο και σε επίπεδο ανακατατάξεων στην οργανωμένη λιανική, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι «η κρίση προκαλεί ένα “ξεκαθάρισμα” στην αγορά. Σε αυτή τη συγκυρία όποιος μπορεί θα κάνει επίθεση και όποιος δεν μπορεί θα κρατήσει άμυνα και θα ελπίζει».
Πηγή: Ναυτεμπορική