Η ώρα για τα τέλη κυκλοφορίας έφτασε καθώς από τις αρχές Νοεμβρίου και μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει να πληρωθούν. Ωστόσο, παραμένει ακόμη θολό το τοπίο σχετικά με το τι θα ισχύσει για τα τέλη του 2017 καθώς στο υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζονται διάφορα σενάρια.
Σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς, στις σκέψεις των αρμοδίων για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν, υπάρχουν ορισμένες παράμετροι όπως:
- Υψηλός κυβισμός, κατά κύριο λόγο 2.000 κυβικών εκατοστών και άνω.
- Μοντέλα 2009 και παλιότερα. Κατά κύριο λόγο είναι οχήματα ηλικίας άνω των δέκα ετών.
- Είναι δεύτερο ή τρίτο όχημα της ίδιας οικογένειας.
Σύμφωνα με το capital οι προτάσεις για αλλαγές στα τέλη που θα πληρώσουν φέτος οι φορολογούμενοι για το έτος 2017 θα είναι:
- Mείωση των τελών, ακόμη και κατά 10% για τα οχήματα άνω των 1.929 κυβικών εκατοστών τα οποία έχουν πρωτοκυκλοφορήσει πριν το 2005.
- Μεγαλύτερη μείωση των τελών για τα οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει πριν το 2000.
- Mείωση του ορίου ρύπων για την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα εκπεμπόμενων ρύπων που ισχύει σήμερα στα 85 γραμμάρια ή και χαμηλότερα.
- Aυξήσεις των τελών για οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει μετά το 2005.
Εναλλακτικά εξετάζεται να υπολογίζονται τα τέλη με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους για οχήματα που έχουν πρωτοκυκλοφορήσει μετά το 2007 αντί για το Νοέμβριο του 2010 που ισχύει σήμερα.Η άλλη κατηγορία ιδιοκτητών αυτοκινήτων είναι οι κάτοχοι πετρελαιοκίνητων που θα βρεθούν πιθανότατα με “καπέλο” (για περιβαλλοντικούς λόγους θα πούνε, αλλά οι λόγοι είναι πάντα καθαρά εισπρακτικοί) στα τέλη κυκλοφορίας κατά τα πρότυπα άλλων χωρών της Ευρώπης.
Από 'κει και ύστερα ξεκινάει το κυνήγι του... τζόκερ! Όλα παίζονται, κανείς ακόμη δεν ξέρει που θα... κάτσει.
Το ένα σενάριο λέει ότι θα έχουν σημαντική ελάφρυνση που μπορεί να είναι από 5% ως και 40% όσοι έχουν αυτοκίνητο που πρωτοκυκλοφόρησε πριν την 31/12/2006.
Το άλλο σενάριο λέει ότι θα πληρώσουν πιο ακριβά τέλη όσοι έχουν αυτοκίνητο από 1/1/2007 ως το 2010.
Μόνο βέβαιο είναι ότι οι οριστικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν από τις 15 Νοεμβρίου και μετά.
ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ.gr
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΚΥΒΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
Κυβισμός | 1η Αδεια Κυκλοφορίας έως 1/12/2000 | 1η Αδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/1/2001-2005 |
από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. | 22 € | 22 € |
από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. | 55 € | 55 € |
από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε. | 120 € | 120 € |
από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε. | 135 € | 135 € |
από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε. | 225 € | 240 € |
από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε. | 250 € | 265 € |
από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε. | 280 € | 300 € |
από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε. | 615 € | 630 € |
από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε. | 820 € | 840 € |
από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε. | 1.025 € | 1.050 € |
από 4001 κ.ε. και άνω | 1.230 € | 1.260 € |
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΚΥΒΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
Κυβισμός | 1η Αδεια Κυκλοφορίας (από 1/1/2006-31/10/2010) |
από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. | 22 € |
από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. | 55 € |
από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε. | 120 € |
από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε. | 135 € |
από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε. | 255 € |
από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε. | 280 € |
από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε. | 320 € |
από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε. | 690 € |
από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε. | 920 € |
από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε. | 1.150 € |
από 4001 κ.ε. και άνω | 1.380 € |
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 - 1η ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΠΟ 1/11/2010
Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε € |
0 -90 (γρ./χλμ.) | 0 € |
91 - 100 (γρ./χλμ.) | 0,90 € (από 0) |
101 - 120 (γρ./χλμ.) | 0,98 € (από 0,90) |
121 - 140 (γρ./χλμ.) | 1,20 € (από 1,10) |
141 - 160 (γρ./χλμ.) | 1,85 € (από 1,70) |
161 - 180 (γρ./χλμ.) | 2,45 € (από 2,25) |
181 - 200 (γρ./χλμ.) | 2,78 € (από 2,55) |
201 - 250 (γρ./χλμ.) | 3,05 € (από 2,80) |
251 και άνω (γρ./χλμ.) | 3,72 € (από 3,40) |